Friday, May 24, 2013

ប្រយោជន៍​និង​ហានិភ័យ នៃ​ការ​ប្រើ​កាត​ឥណទាន

ភ្នំពេញៈ កាត​ឥណទាន ជា​កាត​ប្លាស្ទិកតូច​មួយ ដែល​ចេញ ដោយ​ក្រុម​ហ៊ុន​ហិរញ្ញវត្ថុ ជា​ពិសេស​ធនាគារ ដល់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់ ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ទាំង​នោះ អាច​ទិញ​ទំនិញ និង​សេវាកម្ម នៅ​កន្លែង​ណា​មួយ។ កាត​នេះ ប្រៀប​ដូចជា​កាត​ឥណទាន​បង្វិល ដែល​ការ​ខ្ចី​ត្រូវ​មាន​ដែន​កំណត់។ ម្ចាស់​កាត​មិន​ចាំបាច់​ត្រូវ​បង់​ប្រាក់​ជំពាក់​ទាំង​អស់​ឡើយ ហើយ​ជា​ធម្មតា ម្ចាស់​កាត តម្រូវ​ឲ្យ​បង់​ប្រាក់​អប្បបរមា​ជា​រៀងរាល់​ខែ ហើយ​អ្នក​ទាំង​នោះ អាច​ខ្ចី​ឡើង​វិញ ដរាប​ណា​ពួក​គេ ស្ថិត​ក្នុង​ដែន​កំណត់​ឥណទាន​មុន​ពេល​មាន​កិច្ច​ព្រមព្រៀង​គ្នា។ ជា​ធម្មតា គ្រឹះស្ថាន​ដែល​បាន​ចេញ​កាត​នេះ​គិត​ថ្លៃ​កាត​ និង​អត្រាការ​ប្រាក់​ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ ដោយ​ផ្អែក​លើ​បរិមាណ​ប្រាក់​ដែល​អ្នក​ខ្ចី បាន​ខ្ចី ជា​ទូទៅ​គឺ​ក្រោយ​ពេល​ទិញ​ទំនិញ ឬ​ប្រើប្រាស់​សេវាកម្ម​ណា​មួយ។ ចំពោះ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​កាត​ឥណទាន អត្ថ​ប្រយោជន៍​សំខាន់​ដែល​អ្នក​ទាំង​នោះ​ទទួល​បាន​ គឺ​ងាយស្រួល អាច​ឲ្យ​ពួក​គេ​ទិញ​ទំនិញ និង​សេវាកម្ម នៅ​គ្រប់​ទីកន្លែង និង​គ្រប់​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​ចង់។ កាត​ឥណទាន មាន​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​៣០​លាន​កន្លែង ក្នុង​ប្រទេស​ចំនួន ១៧០ លើ​សកល​លោក។ ប្រតិបត្តិការ​ទូទាត់​ទំនិញ​ដោយ​ប្រើប្រាស់​កាត​ឥណទាន ដែល​ជា​ធម្មតា មិន​សូវ​មាន​សុវត្ថិភាព​នោះ ប៉ុន្តែ​ការ​ប្រើប្រាស់​កាត​ឥណទាន​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​មិន​ចាំចាច់​ដាក់​លុយ ​ច្រើន​តាម​ខ្លួន​នោះ​ទេ។ អ្នក​ប្រើប្រាស់​កាត​ឥណទាន មាន​រយៈ​ពេល​ជាក់​លាក់ ពោល​ពេល​វេលា​ដែល​ត្រូវ​ទូទាត់​ទាំង​អស់​មុន​ពេល​គិត​អត្រា​ការ​ប្រាក់​។ រយៈពេល​ជាក់​លាក់ គឺ​ឥណទាន​គ្មាន​ការ​ប្រាក់ ដែល​អាច​មាន​រយៈ​ពេល​ពី​១៥ ទៅ ៦០​ថ្ងៃ។ អត្ថ​ប្រយោជន៍​បន្ថែម​ទៀត គឺ​ការ​រក្សា​កំណត់​ត្រា និង​តាម​ដាន​ការ​ទិញ​ទំនិញ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​ ដូច​ជា ការ​ប្រើ​ប្រាស់​សេវា​អ៊ីនធឺណិត និង​ទូរស័ព្ទ និង​សក្តានុពល​ដែល​អាច​រក្សា​ទុក​ការ​ទូទាត់ សម្រាប់​ទំនិញ​ដែល​មាន​បញ្ហា។ កាត​មួយ​ចំនួន មាន​កម្មវិធី​ផ្តល់​រង្វាន់ និង​ការ​បញ្ចុះ​តម្លៃ​លើ​ការ​ទិញ​ទំនិញ​។ គុណ​វិបត្តិ​ធំ​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​កាត​ឥណទាន គឺ​អត្រា​ការ​ប្រាក់ ឬ​ហៅ​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា​ អត្រា​ភាគរយ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ (APR)។ អត្រា​នេះ គិត​ចំពោះ​សមតុល្យ​ទឹក​ប្រាក់​ដែល​ហួស​កាល​បរិច្ឆេទ​ជាក់​លាក់​។ អត្រាការ​ប្រាក់​ទាំង​នោះ មិន​មាន​ការ​គ្រប់គ្រង​ច្បាស់​លាស់​ឡើយ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ភាគ​ច្រើន ហើយ​អាច​ខុស​គ្នា​ពី ១០ ទៅ ៧៩,៩​ភាគ​រយ។ ​អត្រា​ខ្ពស់​បំផុត​នេះ ត្រូវ​បាន​គិត​ដោយ​ធនាគារ First Premier Bank នៅ​សហ​រដ្ឋ​អាមេរិក។ ក្រៅ​ពី​គ្មាន​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​ច្បាស់​លាស់​ហើយ​នោះ ការ​ប្រើប្រាស់​កាត​ឥណទាន ប្រឈម​នឹង​ការ​ឆបោក​ខ្ពស់។ ក្រៅ​ពី​ថ្លៃ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ អ្នក​ចេញ​កាត​ឥណទាន នឹង​គិត​ថ្លៃ​សេវា​បង់​ប្រាក់​យឺត​យ៉ាវ និង​ថ្លៃ​ប្រើប្រាស់​លើស​ចំនួន​កំណត់។ ការ​ប្រើប្រាស់​កាត​ឥណទាន តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​វិន័យ​ច្បាស់​លាស់​ដើម្បី​ចៀសវាង​ការ​ធ្លាក់​ចូល​ទៅ ក្នុង​ការ​ជំពាក់​បំណុល​ច្រើន និង​យូរ​អង្វែង ដែល​នេះ​ជា​បញ្ហា​ធ្ងន់ធ្ងរ​​កើត​មាន​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ជា​ច្រើន​។ នៅ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក បំណុល​ជា​មធ្យម​បណ្តាល​មក​ពី​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​កាត​ឥណទាន ក្នុង​គ្រួសារ​មួយ ដែល​មាន​បំណុល​កាត​ឥណទាន ១៥ ៨០០​ដុល្លារ​។ កម្ពុជា​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​កាត​ឥណទាន​នៅ​ឆ្នាំ​២០០១។ កាត​ឥណទាន មាន​ចេញ​ដោយ​ធនាគារ​ជា​ច្រើន ហើយ​ជា​ទូទៅ​មាន​សុវត្ថិភាព ដោយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​កាត​ដាក់​វត្ថុ​បញ្ចាំ​មាន​កំណត់​សម្រាប់​ការ ប្រើ​ប្រាស់​កាត​នោះ ហើយ​ជា​ធម្មតា​វត្ថុ​បញ្ចាំ​នោះ​ត្រូវ​មាន​តម្លៃ​ដល់​១១០​ភាគរយ​។ អ្វី​ដែល​សំខាន់​នោះ គឺ​ធនាគារ នឹង​គិត​អត្រា​ការ​ប្រាក់ ពី ២ ទៅ ៣​ដង ចំពោះ​កម្ចី​ ដែល​អ្នក​កាន់​កាត​ឥណទាន​ត្រូវ​សង​វិញ។​ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត ធនាគារ​ក៏​ទទួល​បាន​ការ​ប្រាក់​ពេល​ដាក់​ប្រាក់​បញ្ញើ កម្រៃ​ជើង​សា និង​ថ្លៃ​ផ្លាស់​ប្តូរ​សេវាកម្ម​ផង​ដែរ ដោយ​អ្នក​លក់​ព្យាយាម​ផ្តល់​កាត​នោះ ទៅ​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើ​ដោយ​គិត​ថ្លៃ​សេវា​លើស។ ទីផ្សារ​កម្ពុជា កំពុង​ស្ថិត​ក្រោម​ការ​អភិវឌ្ឍ ដោយ​មាន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​កាត​តិច​តួច។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត បញ្ហា​នេះ បណ្តាល​មក​ពី អត្ថ​ប្រយោជន៍​ និង​កម្មវិធី​ផ្តល់​រង្វាន់​តិច​តួច ខ្វះ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​លើ​អត្រា និង​ថ្លៃ​សេវា និង​កម្រ​មាន​ការ​បញ្ចុះ​តម្លៃ​ពី​អ្នក​លក់។ បើ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក បញ្ហា​ទាំង​នេះ នឹង​មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ។ ការ​ប្រើ​ប្រាស់​កាត​ឥណទាន​ក្នុង​ចំណោម​ប្រជាជន​ជា​ច្រើន បាន​កើន​ឡើង ដោយ​សារ​ធនាគារ​មាន​ទំនុក​ចិត្ត​កាន់​តែ​ច្រើន​ចំពោះ​ហានិភ័យ​ទីផ្សារ ហើយ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ក៏​មាន​ខ្លាំង​ដែរ​៕


1. Visa brand mark. The blue and gold Visa logo is usually displayed on a white background in the bottom right, top left or top right corner. The upper left placement is allowed only on chip cards.

2. Account number. Visa account numbers always start with the number “4″ and are 16-digit long. The numbers must appear in one line and be clear and uniform in size and spacing.

3. BIN number. The first four digits of the account number must be printed directly below it. This is the issuer’s Bank Identification Number (BIN). These two numbers must be identical.

4. Member since. Some Visa cards display the month and year in which the account was open.

5. Expiration date. The expiration date should be located below the account number and be in the format “mm/yy.” Expired cards are invalid and should not be accepted.

6. Cardholder name. The cardholder name or a generic title may be printed or embossed on the card, however on some Visa cards the field may be blank.

7. Micro-chip. Some cards feature a chip, which is located above the account number.

8. Dove hologram. The Visa dove hologram can be placed anywhere on the front or back of the card. This three-dimensional image should appear to move as you rotate or tilt the card.

9. Vertical orientation. Some Visa cards are vertically oriented and the account information is laser-printed, not embossed. These cards have magnetic stripes and a card verification code on the back, just as their more conventional counterparts.

10. Mini-card. This is a miniature version of a standard Visa Card or Visa Electron Card.

11. Magnetic stripe. The magnetic stripe contains the card account’s identifying information. When the card is swiped through a point-of-sale (POS) terminal, the encoded information is read and displayed on the terminal’s screen. The displayed information should match the one on the card itself.

12. Signature panel. The signature panel must appear on the back of the card, with the word “Visa” printed repeatedly within an ultraviolet element. Depending on the card design, the panel may feature the full account number printed on it, only its last four digits or none at all. If the signature panel is scratched or erased, the word “void” appears underneath repeatedly.

13. Card Verification Value 2 (CVV2). The three-digit CVV2 number appears in a white box either to the right of the signature panel or within it. CVV2 is used in card-not-present transactions to verify that the customer is in possession of the card.

If your inspection of the card leads you to suspect that it may have been altered or tampered with in some way, you will have to make a Code 10 authorization call. You will be transferred to the issuer’s authorization center and be given instructions on how to proceed with the transaction.

The Takeaway


Accepting card payments in a face-to-face setting gives you the huge advantage of being able to physically inspect each card and ensure its validity. Add to that the ability to evaluate your customer’s behavior for signs of anything suspicious or unusual and it becomes obvious why a face-to-face environment is lower-risk than card-not-present one. There is no excuse for not taking advantage of it. Inspecting the security features of a Visa card should only take you a couple of seconds and there is no better way to spend your time while waiting for an authorization response.