Friday, May 24, 2013

អតិថិជន​ជា​អ្នក​ឲ្យ​អាជីវកម្ម​ជោគជ័យ

ភ្នំពេញៈ ពេល​អ្នក​ដើរ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ធនាគារ​មួយ អ្នក​ឃើញ​កៅអី​ជាច្រើន​ជួរ​សម្រាប់​អង្គុយ​រង់ចាំ។​អ្នក​តម្រូវ​ឲ្យ ​ចាប់​លេខ​រង់ចាំ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ត្រូវ​រង់ចាំ​រយៈ​ពេល​យូរ​ អ្នក​ប្រហែល​ជា​ទទួល​អារម្មណ៍​ថា មិន​​ត្រូវ​បាន​គេ​ឲ្យ​តម្លៃ​ខ្លាំង​ទេ​។ ​ពេល​អ្នក​កុម្ម៉ង់​ម្ហូប ហើយ​គេ​យក​ម្ហូប​ខុស​មក​ឲ្យ​អ្នក ​អ្នក​នឹង​ប្រហែល​ជា​មិន​ត្រឡប់​មក ភោជនីយដ្ឋាន​នេះ​វិញ​ទៀត​ទេ។

ការ​សិក្សា​វាស់​ស្ទង់​មួយ​ដែល​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​ការិយាល័យ​កិច្ចការ អតិថិជន បង្ហាញ​ថា អតិថិជន​ដែល​មាន​អារម្មណ៍​មិន​រីករាយ នឹង​និយាយ​អំពី​អារម្មណ៍​នេះ ទៅ​មនុស្ស​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ចំនួន​៩​នាក់ ហើយ​១៣​ភាគរយ​នៃ​មនុស្ស​៩​នាក់​នោះ នឹង​និយាយ​តៗ​គ្នា​ទៅ​មនុស្ស​ចំនួន​២០​នាក់​ ឬ​ច្រើន​ជាង​នេះ​ទៀត​។ រីឯ​អតិថិជន​ដែល​មាន​អារម្មណ៍​រីករាយ​វិញ នឹង​និយាយ​ពី​អារម្មណ៍​របស់​ខ្លួន​ទៅ​មនុស្ស​ជា​មធ្យម​ប្រហែល​៥ នាក់​។ អតិថិជន​រីករាយ​ម្នាក់​ទំនង​ជា​នាំ​នូវ​អតិថិជន​ថ្មីៗ​ច្រើន​ទៀត ហើយ​ថែម​ទាំង​និយាយ​សរសើរ​លើស​ពី​សេវា​ផលិតផល​នោះ​ទៀត រីឯ​អតិថិជន​មិន​រីករាយ​នឹង​ទាញ​អាជីវកម្ម​ក្រុមហ៊ុន​ឲ្យ​ធ្លាក់​ចុះ។

បុគ្គលិក​ជា​បេះដូង និង​ដួង​ព្រលឹង​នៃ​ឧត្តមភាព​សេវា​ផ្តល់​ទៅ​អតិថិជន ហើយ​ស្ទើរ​គ្រប់​អាជីវកម្ម វាជា​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​សំខាន់​បំផុត​។ ​អន្តរ​សកម្មភាព​របស់​អតិថិជន​ចាប់​ផ្តើម​ជាមួយ​នឹង​ការ​ទំនាក់​ទំនង។ ហេតុ​ដូច្នេះ បុគ្គលិក​ស្ថិត​នៅ​ជួរ​មុខ​ ហើយ​រាល់​សកម្មភាព​របស់​បុគ្គលិក​អាច​ជំរុញ​ដល់​ភាព​ប្រសើរ​នៃ ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​អតិថិជន​ឬ​ធ្វើ​ឲ្យ​ទំនាក់​ទំនង​សឹក​រេចរឹល។ ហេតុ​ដូច្នេះ នៅ​ក្នុង​អាជីវកម្ម​មួយ វា​ល្អ​ឬ​អាក្រក់​អាស្រ័យ​ទៅ​លើ​បុគ្គលិក។

ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​បុគ្គលិក​ចាំបាច់​ត្រូវ​ល្អ​លើស​អ្វី​ដែល​សម្រាប់ តែ​បំពេញ​ការងារ និង​ចំណេះ​ដឹង​ស្តីពី​​ផលិតផល និង​សេវា​។ ​វា​គួរ​តែ​រួម​បញ្ចូល​ការ​បង្កើត​និង​បណ្តុះ​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​អតិថិជន ការ​ប្រព្រឹត្ត​​ដោយ​មាន​ការ​គោរព​ និង​សេចក្តី​ថ្លៃថ្នូរ​ជាមួយ​អតិថិជន ការ​ផ្តល់​ឲ្យ​អតិថិជន​នូវ​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់ ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង និង​ការ​ធានា​ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​ពេញ​លេញ​ពី​បុគ្គលិក​លើ​តម្លៃ ទស្សនវិជ្ជា និង​វប្បធម៌ ហើយ​ដែល​អ្វី​ទាំងអស់​នេះ​ក្រុមហ៊ុន​ត្រូវ​ប្រតិបត្តិ។

ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ផ្តល់​ការ​ចូល​រួម និង​ស្តាប់​មតិ​យោបល់​ពី​បុគ្គលិក និង​ផ្តល់​អំណាច​ដល់​បុគ្គលិក ​ជាទូទៅ​សម្រេច​បាន​នូវ​អត្រា​បំពេញ​ចិត្ត​អតិថិជន​ខ្ពស់​ខ្លាំង ជាង​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​មិន​ធ្វើ​ដូច​នេះ​។ ​បុគ្គលិក​ចង់​ក្លាយ​ជា​របស់ និង​ផ្នែក​នៃ​អាជីវកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន។ ការ​បណ្តុះ​អារម្មណ៍​ថា​អាជីវកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន​គឺជា​ផ្នែក របស់​បុគ្គលិក​ក៏​ត្រូវ​ការ​រយៈ​ពេល​យូរ​ផង​ដែរ​។ ​ពេល​បុគ្គលិក​យល់​អ្វី​ទាំង​អស់​នេះ ពួក​គេ​នឹង​យល់​ថា បើ​អាជីវកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន​បរាជ័យ ពួក​គេ​ក៏​បាត់បង់​ការងារ​ខ្លួន​ផង​ដែរ​។

ឃ្លា​ថា «អតិថិជន​ជា​អ្នក​ទី១» «អតិថិជន​ជា​ស្តេច​» «អតិថិជន​មិន​ដែល​ខុស​នោះ​ទេ​» គឺ​ត្រូវ​បាន​និយាយ​ជា​ទូទៅ​ ហើយ​ការ​និយាយ​បែប​នេះ​គឺ​ដោយ​សារ​តែ​ក្រុមហ៊ុន​ចង់​ឲ្យ​អតិថិជន ក្លាយ​ជា​អតិថិជន​ស្មោះ​ត្រង់​។

អតិថិជន​ជា​ពិសេស​អតិថិជន​ដែល​ស្មោះ​ត្រង់ ​ចង់​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ស្តាប់​ពី​ការ​ចង់​បាន​របស់​ខ្លួន។ អតិថិជន​ចង់​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ដឹង​ពី​តម្រូវ​ការ​របស់​ខ្លួន និង​ស្តាប់​មតិ​យោបល់​របស់​ខ្លួន។ ការ​ធ្វើ​ការ​សិក្សា​វាស់ស្ទង់​គឺ​ជា​មធ្យោបាយ​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់ ការ​វាស់​ស្ទង់​អត្រា​បំពេញ​ចិត្ត​អតិថិជន ​សម្រាប់​ការ​កំណត់​គុណ​វិបត្តិ​សក្តានុពល​ក្នុង​ការ​ផ្តល់​ជូន​ទៅ​អតិថិជន ​។ ​ការ​ទទួល​ស្គាល់​កំហុស និង​ការ​សុំ​ទោស ធ្វើ​ឲ្យ​អតិថិជន​ស្ងប់​ចិត្ត​ពី​កំហឹង​របស់​ពួកគេ ហើយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ទំនាក់​ទំនង​រវាង​អតិថិជន​ និង​ក្រុម​ហ៊ុន​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង​។ ​​ភាព​ស្មោះត្រង់​របស់​អតិថិជន​តាម​រយៈ​ការ​ផ្តល់​ឲ្យ​ពួក​គេ​នូវ អារម្មណ៍​ពេញ​ចិត្ត​គឺជា​ការ​ ការពារ​ចំណែក​ទីផ្សារ​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន និង​ការ​ពង្រឹក​ទំនាក់​ទំនង​ឲ្យ​កាន់​តែ​ល្អ​ប្រសើរ​ឡើង​។

តើ​គោល​គំនិត​ទាំង​នេះ​អនុវត្ត​ចំពោះ​ទីផ្សារ​កំពុង​អភិវឌ្ឍ​របស់​កម្ពុជា ​ឬ​អត់? ​ទីផ្សារ​ហាង​កាហ្វេ ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ប្រកួត​ប្រជែង​គ្នា ប្រហែល​ជា​ឧទាហរណ៍​ដ៏​ល្អ​មួយ។ ក្រុមហ៊ុន​ដែល​ផ្តល់​ឲ្យ​អ្នក​នូវ​ការ​ស្វាគមន៍​យ៉ាង​កក់​ក្តៅ​នៅ​ពេល​ អ្នក​ទៅ​ដល់ ស្គាល់​ឈ្មោះ​អ្នក ស្គាល់​ការ​កុម្ម៉ង់​របស់​អ្នក ផ្តល់​ឲ្យ​អ្នក​នូវ​ស្នាម​ញញឹម​យ៉ាង​រាក់ទាក់ និង​កក់ក្តៅ ​និង​ឥរិយាបថ​ល្អ​ គឺជា​ការ​បង្កើត​ឲ្យ​អតិថិជន​មាន​ភាព​ស្មោះត្រង់​​៕